onsdag 9. mars 2011

En tanke

Jeg har en tendens som sikkert alle andre, til å bli frustrert om noe ikke går min vei. Dette er noe jeg ikke vil at skal være en del av meg, jeg har det utrolig bra og det er lett og glemme. Muligheten til å utforske verden er det ikke alle som har, p.g.a. penger eller hva det skal være. Jeg har en familie hjemme som jeg er utrolig glad i, og venner som for det meste faktisk gidder å holde kontakten selvom jeg sitter i USA, og ikke kommer hjem før til sommeren. Jeg sipper for ting som ikke har noen grunnlag i den store sammenhengen, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke er alene om dette. Jeg kan velge å bli lei meg for at jeg mangler et par ting, eller så kan jeg velge å heller tenke på alt jeg har og alle jeg er glad i. Noen ord som jeg kanskje ikke er flink nok til å si er: jeg setter pris på hva du gjør for meg, og at du er der når jeg trenger deg. For jeg setter faktisk pris på at Nico skyper med meg til langt på natt selvom han skal på skolen dagen etter, og jeg setter faktisk pris på at mamma sitter oppe til klokka et for å hjelpe meg med matte, ikke fordi hun må, men fordi hun vil. Dette innlegget er egentlig bare en tanke jeg fikk idag, og det er for å si takk til alle dere, og at jeg setter pris på dere.

Men tilbake til det som de få personene som leser bloggen min bryr seg om sikkert, hva jeg holder på med for tiden. Denne uken har egenlit vært som alle andre, jeg har gjort lekser og vært på skolen. Vi har fått i oppgave i kommunikasjon og skrive en ¨persuasive speech¨, altså på godt norsk, en overtalelses tale. Temaet for min tale skal være ¨studying abroad¨, altså studere i utlandet, så jeg skal prøve å overtale folkene i klassen til å ta et semester eller år i et annet land med gode grunner.


I dag kom en av rådgivere på skolen og spurte om informasjonen min, så da ble jeg litt nervøs, men jeg hadde altså ingen grunn til det. Grunnen til at han spurte var sånn at han kunne få meg med på varsity for softball, varsity er laget for det beste på skolen, og softball er jenteversjonen av baseball. Jeg har aldri spilt dette, men treneren trodde jeg var god siden han hadde sett meg i andre ballsporter sa han, så det var utrolig gøy. Jeg gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg, siden på min skole har ikke utvekslingsstudenter lov til å spille på varsity, så det er dette de skal jobbe med.

Kisses, Maja

1 kommentar:

  1. æææ! kult. dette blir du sikkert kjempe god til :D

    madde

    SvarSlett