tirsdag 1. februar 2011

Q & A ...

Ossen er skolen du går på?
Skolen er ganske liten med kun 30 seniorer. Fordelen med dette er at alle kjenner alle og det er faktisk veldig lite av mobbing og sånt. Lærene er også nesten som venner her siden de kjenner elevene så godt.

Ossen går det med venner ogsånt?
Går veldig bra med venner, men som jeg sa i dette innlegget : http://majainusa.blogspot.com/2011/01/amerikanere-vs-nordmenn.html , så er det veldig forskjellig væremåte her enn i Norge, så det krever litt tilpassing. Men ellers har jeg en jentegjeng på ca 8 som jeg kommer veldig godt overens med, og i tilegg har jeg mange gode venner utenfor gjengen!

Er det kjekke gutter der?
Det er jo noen kjekke gutter, spesielt noen av den eldre broren min sine venner, men er ikke akkurat overflod av de på skolen vil jeg si. Tro det eller ei, men det ikke som på tv akkurat, men mange koselig gutter. Det at jeg er i WI er også en del av det siden stilen er veldig forskjellig fra hva vi liker i Norge her, men som sagt hyggelige er de.

skal du ta lappen der?
Jeg har veldig lyst til det, men vi får se hvordan det går, siden jeg er selvfølgelig veldig sent ute som vanlig. Men hadde selvfølgelig vært gøy med lappen når jeg kommer hjem, så skal gjøre et forsøk.

Fortell om skolen og fagene du har begynt med og hva du skal gøre på Hawai. Det er veldig gøy når du har fortalt litt på bloggen din :)
Skolen har jeg sagt litt om men fagene jeg tar er som følger:
1. block Algebra (KJEDELIG)
2. block American History (Helt okei)
3. block Communication/speech (interesant, for vi lærer hvordan vi skal holde taler og det kommer godt med senere i livet f.eks på jobb intervju.
4.a Choir- den eneste ¨slappe av¨timen jeg har i år, for det går ut på at vi kun synger.
4.b Psychology/sociology - GØY!!! Vi lærer hvordan mennesker og dyr tenker og hvorfor, og jeg elsker faget, siden vi har masse spennende diskusjoner.

I hawaii blir det for det meste surfing, snorkling, se pearl harbor, gå inn i en vulkan og sole seg, og selvfølgelig kose seg masse. Og siste kvelden blir det sånn hula hula dansing.

Savner du hjem, hva savner du mest? :)
Jeg savner selvfølgelig hjemme masse, men det er vanskelig å si hva jeg savner mest, men det er vel venner, familie og Theo selvfølgelg og friheten man har ved at vi har kollektiv transport og at vi kan GÅ hvor som helst nesten i Risør. Og bare det å stikke innom en tur hos vennene sine, fordi man skal som regel ha planlagt at man skal være sammen her borte.

Hvor mange fag har dere, er de vanskelige?
Jeg har 5 fag, og ingen er noe spesielt vanskelige, men man må alltid gjøre leksene og levere de inn hver dag, som er noe stress...

Hva har du tenkt å bli etter du er ferdig med almen?
Jeg tenkte at jeg skulle ta et fri år og reise for så og studere Psykologi i Budapest, i Ungaren.

Er det vinter der og kaldt?
Det er nok det dessverre, emn jeg overlever. Det er minus grader hver dag på morgenen, men det blir alltid litt varmere utover dagen, altså ikke så ange minus grader. Men kulden blir fort en vane, og jeg fryser ikke så mye.

Hva reiser du til Hawaii med? :-)
Jeg reiser til Hawaii med BeloUSAm som er et firma som ICES sammarbeider med, siden det er org. mi i usa valgte jeg og dra med dem.

Hvilke valgfag skal du ha når du kommer hjem igjen?
Det er et godt spm. Og da må jeg nesten spørre hva jeg kan velge mellom? men vet at jeg skal ta samfunnfags veien.

savner du din aller beste Trine? :)
Næææ! Joda, jeg savner deg masse, kjære deg!


Må du ta 2. året om igjen?
Jeg tror og håper at jeg ikke må det, eller det er vel nokså sikkert at det må jeg ikke!

Hvis du ikke må det, isåfall hvilke fag må du ta for å kunne gå rett på 3. året på videregående? :))
Jeg måtte ta matte, noe som tilsvarte sosiologi, engelsk og hvis skolen min hadde fransk måtte jeg har tatt det også. Så jeg slapp ganske ett unna!


Kisses, Maja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar